در سری مطالب مثالهای «کمینه محصول پذیرفتنی»(MVP)، پس از بررسی «ویدئوی معرفی»، «صفحه نخست»، «Wizard of Oz» و «Concierge MVP» این بار به مطالعه پنجمین مثال از MVP یعنی Piecemeal MVP می پردازیم.
این استراتژی روشی ترکیبی از روشهای Wizard of Oz و Concierge است. در این شیوه شما با استفاده از ابزارهای موجود، محصولی که قرار است به مشتری بدهید را شبیه سازی میکنید. در این روش چیزی به نام انجام کارها به صورت دستی وجود ندارد.
BJ Fogg، استاد دانشگاه استنفورد، ۱۸ سال بر روی رفتار انسانها مطالعه کرده است. او کشف کرد که با ایجاد یک عادت جدید برای هر کسی می تواند به او کمک کند. آنها باید در هفته ۳ کار خیلی کوچک را انجام دهند.
در عرض چند ساعت BJ توانست MVP خودش را بسازد:
– فرم ثبت نام، یک فرم ساخته شده به وسیله Google Docs بود.
– دستورالعمل در یک فایل Google Docs شرح داده شده بود.
– یک ایمیل یادآوری هر روز به صورت دستی فرستاده میشد. اگر آن عادت کوچک خود را انجام داده بودید باید در پاسخ آن ایمیل یک “y” ارسال می کردید و اگر میخواستید به روز بعد بروید باید یک “y” دیگر نیز ارسال میکردید.
– بعد از آن شما پاسخی دریافت میکردید که شما را تشویق میکرد و به شما دلگرمی میداد.
در حدود ۳۵۰۰ نفر از این محصول استفاده کردند و آن را دوست داشتند.
او مشکلی را پیدا کرده بود که ارزش حل شدن داشت و اعتبار خوبی به این روش ساده داد. در این میان چیزی که بسیار جالب است امکان انجام اتوماتیک همه مراحل است.
شما نیز برای تولید “کمینه محصول پذیرفتنی” خود از ابزارهای موجود و خدماتی که توسط دیگران ارائه میشود، استفاده کرده اید؟
با نوع ششم از انواع MVP عبارت از جذب سرمایه از مشتریان آشنا شوید.
نویسنده: میثم دهقانی
منبع: Scale My Business