پیتر تیل (Peter Thiel) نویسنده ی کتاب “از صفر به یک (Zero to One)”، از کارآفرینان و سرمایه گذاران موفق سیلیکون ولی است که نام او در بین بنیانگذاران PayPal و سرمایه گذاران Facebook به چشم می خورد. ولی شاید بتوان بزرگترین تجربه ی کاری او را در محیط تحصیلی و دانشگاهی دانست که با نظریاتی جدید و متناقض نسبت به سایر هم دوره های خود، کوشید تا برخی از نظریات به ظاهر درست را از میان بردارد. کتاب از صفر به یک از جمله کتاب هایی است که در زمینه ی کسب و کار و همچنین اقتصاد حرف های بسیاری برای گفتن دارد. تیل معتقد است که آموزش کارآفرینی، شبیه پارادوکسی است که نمی تواند وجود خارجی داشته باشد؛ چرا که هرگونه نوآوری در ذات خود، نو و منحصر به فرد است و هیچ قاعده ی از پیش تعیین شده ای وجود ندارد که به شما بگوید چگونه موجب خلق نوآوری شوید. پس افرادی که به تاسیس استارتاپ و شرکت های نوپا رو می آورند، با مطالعه ی این کتاب می توانند با ویژگی های شخصیتی که لازمه ی هر کارآفرین است، همچنین چگونگی روند خلق ایده تا محصول و موفقیت در آن آشنا شوند.
پیتر تیل : “هر لحظه ای در کسب و کار، فقط یک بار رخ می دهد.”
تیل درواقع تکنولوژیست و سرمایه گذاری است که بر روی ایده های خاص مربوط به آینده سرمایه گذاری می کند. مطمئناً دید او به تکنولوژی با سایر مردم متفاوت است. برای تیل، انسان ها در واقع موجوداتی هستند که می توانند معجزه بیافرینند. ما این معجزه را “تکنولوژی” می نامیم. کتاب از صفر به یک در واقع در مورد این است که چگونه سازمان هایی بسازیم که موفق به خلق چیزهای جدید شوند. این کتاب از شکل گیری شرکت های نوپا و استارتاپ ها می گوید، چالش های پیش روی آن ها را به تصویر می کشد، چگونگی موفقیت آن ها را بررسی کرده و توصیه های مناسبی برای موفقیت آن ها ارائه داده است. این کتاب حتی برای سرمایه گذاران نیز توصیه های جالبی در بر دارد. تیل در واقع کارآفرینی است که همیشه در تفکر آینده است؛ از این رو قسمتی از کتاب را نیز به بحث پیرامون آینده و نوآوری های قابل شکل گیری اختصاص داده است.
منبع: Forbes
در حال حاضر ترجمه ای از این کتاب توسط حسین راسی در بازار وجود دارد که می توانید آن را از لینک زیر خریداری نمایید.
برای خرید ترجمه کتاب “از صفر به یک” به اینجا مراجعه نمایید
و همچنین این مطلب در مورد درسهای این کتاب برای ایران به زبان انگلیسی مطالعه کنید.