معرفی کتاب “گفتگو با مردم”

2
190

این کتاب بیانگر فرآیند شناخت مشتری بر اساس مدل استارتاپ ناب است که توسط گیف کنستابل و فرنک ریمالوسکی نوشته شده است و به دست همایون کاوه و صالح سپهری فر به فارسی ترجمه شده است.

استیو بلنک مغز متفکر و مدرس کارآفرینی و نویسنده کتاب چهار گام به سوی پدیداری و راهنمای صاحبان کسب وکارهای نوپا در مورد کتاب گفتگو با مردم می نویسد: از همان نخستین باری که تدریس مفاهیم گسترش مشتریان و نیز سکوی پرش ناب را در سال ۲۰۰۲ آغاز کردم، بر این باور بودم که مهم-ترین اصلی که باید مورد توجه قرار داد، چیزی نیست جز «بیرون زدن از ساختمان». از آن زمان تاکنون، تغییرات زیادی روی داده است.

با اینکه کتاب گفتگو با مردم حجم کمی دارد، اما در عین حال بسیار جامع است. کتاب گفت وگو با مردم در واقع چگونگی بیرون زدن از ساختمان را آموزش می دهد. این کتاب راهنمایی برای همه دانشجویان و کارآفرینان برای یافتن افرادی برای مصاحبه، ساختاربندی و انجام گفت‌وگوهایی موثر با مردم و بهره گیری از اطلاعات به دست آمده از آن است. گیف کنستابل در این کتاب، داستانی جذاب را به همراه راهبردها، راهکارها و نیز تمرین هایی ارزشمند ارائه می کند که می تواند به دستیابی شما به اهدافی که از فرآیند شناخت مشتریان در نظر دارید کمک کند.

خواه دانشجو باشید یا کارآفرینی مشتاق و یا حتی مدیر تولید یک شرکت و قصدتان هم بیرون زدن از ساختمان باشد، این کتاب پیش نیازی برای موفقیت شما خواهد بود. این کتاب سرشار از توصیه های بجا و کاربردی است که به شما امکان بیشترین بهره برداری از زمانی که بیرون از ساختمان سپری می کنید را می-دهد.

کتاب گفتگو با مردم، مکملی بسیار عالی برای سایر کتاب های موجود در زمینه گسترش مشتریان است. اگر قصد تدریس کارآفرینی و یا به راه اندازی شرکت نوپا را دارید، خواندن این کتاب را برای دانشجویان و یا اعضای تیم تان الزامی کنید!

دیگران در مورد این کتاب چه گفته اند؟

استیو بلنک، مدرس کارآفرینی و نویسنده کتاب چهار گام به سوی پدیداری  و راهنمای صاحبان کسب وکارهای نوپا:

«صحبت با مردم، به عنوان مکمل مهمی برای آنهایی است که به دنبال توسعه روابط خود با مشتری هستند. اگر شما کارآفرینی تدریس می کنید و یا یک شتابدهنده استارتاپ راه اندازی کرده اید، این کتاب را برای دانشجویان و یا تیم های خود بخوانید»

اش موریا، موسس لین استارتاپ:

بسیاری از کارآفرینان، با تملق و چاپلوسی با مشتری صحبت می کنند. در صورتی که باید بدانند که این کار را دقیقا به چه شکل انجام دهند. کتاب “گفت و گو با مردم” با مثال هایی ملموس نشان می دهد که چگونه مشتری های موردنظر برای گفتگو را انتخاب کنید. با آن ها چگونه مصاحبه کنید و اینکه چطور از طریق گوش دادن به جای صحبت کردن، از مشتریان خود چیزهای بیشتری یاد بگیرید.

آندره مارکویز، مدیر اجرایی، مرکز کارآفرینی لستر، دانشگاه کالیفرنیا برکلی:

«شناخت مشتریان را باید مهم ترین گام برای موفقیت در کارآفرینی دانست و کتاب گفت وگو با مردم را نیز می توان هوشمندانه ترین گام برای آغاز مسیر به منظور یافتن مسائل واقعی در ارتباط با مشتری و حل آنها دانست.»

بیل اولت،  مدیر اجرایی، موسسه مارتین تراست در بخش کارآفرینی موسسه فناوری ماساچوست:

«سال هاست با بازارپژوهی آشنایی داریم. این شیوه در طی زمان امتحان خود را پس داده و مشخص شده که برای راه اندازی یک بنگاه موفق ضروری است. ما در تلاش هایمان در زمینه کارآفرینی در موسسه فناوری ماساچوست از این اصل استفاده کرده ایم. با این حال سئوال این است که چگونه می توان مهارت های ضروری برای کارآفرینان را از آن استخراج کرد تا آنها با بهره گیری از این مهارت ها، بازارپژوهشی را به شکلی اثربخش تر و کارآمدتر به انجام برسانند. این کتاب می تواند مطالبی ارزشمند در این خصوص را به خواننده ارائه دهد.»

منبع بخشی از متن و خرید ترجمه فارسی کتاب: marketingshop.ir

2 ديدگاه

    • سلام
      صد در صد..
      کتاب های خوبی رو در این حوزه داریم که حتما به مرور زمان اونها رو معرفی خواهیم کرد
      ممنون از نظرتون.شاد باشید

افزودن دیدگاه