[su_highlight background=”#fbff73″] زمان موردنیاز برای مطالعه این مطلب: ۷ دقیقه [/su_highlight]
در قسمت اول و دوم این مطلب با ۱۶ مورد از این وبلاگ ها آشنا شدید. برای آشنایی با ۸ وبلاگ دیگر که می تواند برای کارآفرینان کمک بزرگی باشد، با ما همراه باشید.
۱۷- وبلاگ Copyblogger
نویسندگان وبلاگ: برایان کلارک (Brian Clark)، نویسنده، تولیدکننده محتوای آنلاین، کارآفرین و مشاور حقوقی بهبود شرایط
چرا این وبلاگ ارزشمند است: کلارک معتقد است بیشتر افراد آنلاین های موفقی نیستند به خاطر اینکه دو مهارت مهم استراتژی بازاریابی محتوا و کپی رایت را ندارند. وب سایت Copyblogger منبع کاملی است برای افراد تجاری که به دنبال بهبود نوشته های آنلاین و مهارت های وبلاگی خود هستند. این وب سایت با ۱۱۵ هزار مشترک از طرف ۱۵۰ لیست برتر در Ad Age، وبلاگ های پربازدید جهان در Technorati، BusinessWeek و The Guardian تقدیر شده است.
مثال: آیا سود شما همواره در حال کاهش است؟ مشتریان شما سایر رقبا را ترجیح می دهند؟ ایده های جدید ندارید؟ چه کاری می توانید انجام دهید؟
می توانید به سراغ صورت حسابهایتان برای برنامه ریزی پس انداز بروید، یا یک حقوق دان استخدام کنید که ساختار کسب و کار شما را تغییر دهد. می توانید یک فروشنده برای جذب مشتری استخدام کنید. اما شرط می بندم که شما نمی دانید تکنیک مورد استفاده طراحان،می تواند به شما برای خروج از بحران کمک کند. تکنیکی که در اینجا ذکر می کنم یک راز است. رازی که می تواند محصولات و خدماتی برای شما تولید کند که مشتریان تمایل زیاد به خرید آن دارند. این یک راه قدرتمند است برای اینکه ایده های شما فوران کند.
۱۸- وبلاگ The Scott Adams Blog
نویسندگان وبلاگ: اسکات آدامز (Scott Adams)، خالق کارتون Dilbert و نویسنده چند کتاب غیر مرتبط به Dilbert
چرا این وبلاگ ارزشمند است: آدامز در وبلاگ شخصی اش، شوخی ها و تفکرات عمیق رفتار انسانی را وارد کسب و کار می کند و آنها را در سایتش با عنوان Dilbert پست می کند. هر پست برای خواندن خنده دار، جالب، تفکر برانگیز و جذاب است.
مثال: من مشغول مطالعه تاثیر زبان بر مردم هستم و می توانم بگویم پاسخ اپل به مشکل آی فون ۴ براساس روابط کتاب بازی نبود، زیرا جابز تصمیم گرفته بود کتاب بازی را از نو بنویسد. اگر میخواهید بدانید نبوغ چیست، صحبت های جابز را بخوانید: “ما کامل نیستیم. تلفن کامل نیست. همه این را می دانیم اما همه ما می خواهیم کاربرانمان را خوشحال کنیم.”
جابز کل بحث را با چند کلمه تغییر داد. او بسیار مختصر صحبت می کرد و واقعیت های باور نکردنی را بیان می کرد و بعدها در کنفرانس مطبوعاتی خود عبارات واضح تر را بیان می کرد. اگر جابز محتوای آی فون ۴ را بطور خاص برای گوشی های هوشمند تغییر نمی داد، من می توانستم یک انیمیشن جذاب در مورد تولید محصول نسبتا ضعیفی برای شما بسازم که اگر با دست انسان در تماس نبود اصلا کار نمی کرد. اما به محض تغییر محتوا، همه گوشی های هوشمند مشکل دار تغییر کرد و فرصت طنز از بین رفت. هیچ چیزی مثل یک حقیقت کسل کننده و واقعی نمی تواند روح طنز را بکشد.
۱۹- وبلاگ Small Business Trends
نویسندگان وبلاگ: آنیتا کمپ بل (Anita Campbell) موسس و هیئت مدیره Small Business Trends و سایر شرکا
چرا این وبلاگ ارزشمند است: این وبلاگ یک منبع کامل برای اخبار، تحقیقات و روش های راه اندازی کسب و کارهای کوچک است. اگرچه پست ها کمی خشک است اما مجموعه ای از اطلاعات به روز و مفید که صاحبان کسب و کارهای کوچک باید بدانند، را منتشر می کند.
مثال: انتشار اخبار برای کارآفرینان: مطالعه دانشگاه Syracuse University در مجله فوربز نشان می دهد در پنج سال گذشته، تعداد ساعاتی که اداره مالیاتی آمریکا امور مالی کسب و کارهای کوچک (کسب و کارهایی با ارزش ۱۰ میلیون دلار و کمتر) را محاسبه می کند، ۳۰ درصد افزایش یافته است. در حالی که در بازه زمانی مشابه، این زمان برای کسب و کارهای با ارزش ۲۵۰ میلیون دلار یا بیشتر ۳۳ درصد کاهش یافته است. در پنج سال گذشته همچنین نرخ ارزیابی مالی شرکت های بزرگ از ۴۲ درصد به ۲۵ درصد کاهش یافته است.
۲۰- وبلاگ Duct Tape Marketing
نویسندگان وبلاگ: جان جانش (John Jantsch) مدرس تکنولوژی دیجیتال و بازاریابی
چرا این وبلاگ ارزشمند است: تخصص جان در بازاریابی کسب و کارهای کوچکی است که می توانند با پول اندک یا مجانی راه اندازی شوند. او پیشنهاداتی در رابطه با بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی، بازاریابی دهان به دهان و نحوه ارتباط برقرار کردن ارائه می دهد که همه براساس ذهن یک صاحب کسب و کار مقتصد است.
مثال: آقای روگرز (Rogers) مرتبا به شنوندگانش می گوید “نمی توان کسی را دوست نداشت وقتی داستان زندگیش را می فهمی.” من به واژه هایی که برای نخستین بار می شنوم بسیار علاقه مندم چرا که فکر می کنم آنها درس های کسب و کاری قدرتمندی را منتقل می کنند. افراد به خوبی با داستان هایی که آنها را ارتقا می دهد، ارتباط برقرار می کنند. بیشتر کسب و کارها می توانند داستان هایی تعریف کنند که مشتری را به تفکر عمیق وا دارد و حتما باید این کار را انجام دهند. من واقعا اینترنت را باور دارم زیرا یافتن اطلاعات را آسان می کند و به ما امکان ارتباط واقعی با افراد واقعی و شرکت هایی که آنها را اداره می کنند، می دهد. یک داستان بازاریابی واقعی ابزاری است که می تواند به یک شرکت کمک کند تا بی نظمی را بشکند و به یک بازار جدید متصل شود.
۲۱- وبلاگ The Entrepreneurial Mind
نویسندگان وبلاگ: جف کورن وال (Jeff Cornwall) مسئول کارآفرینی در دانشگاه Belmont University
چرا این وبلاگ ارزشمند است: شما می توانید پیشنهادات کسب و کار را از کسی که آن را یک عمر تدریس کرده است، دریافت کنید. کورن وال همچنین به کسب و کارها در مراحل رشد و فرایند استارتاپ مشاوره می دهد و مقاله هایش را پیرامون مباحث مالی و اخلاقی کارآفرینی جهت دهی می کند.
مثال: پروفسور شین (Shane) در تلاش است تا تاثیر کسب و کارهای کوچک بر روی اقتصاد در چند سال گذشته را کاهش دهد. او دوباره روی این موضوع در Small Business Trends بحث کرده است. نمونه ای از این پست عبارت است از:
“بیشتر مردم فراموش می کنند که اکثر شکست کسب و کارها در ۶ سال اول، هیچ درآمدی برای آنها ندارد. “
تنها یک داده دوام کسب و کارهای کوچک را کمتر از ۵ سال تخمین می زند که ۵۰ درصد آن شامل کسب و کارهایی است که بخاطر فروش کسب و کار تعطیل شده اند. آنها برای محاسبه از آمار و اطلاعات بنگاه هایی که پر کردن درآمدهای مالیاتی را متوقف کرده بودند، استفاده می کردند. یعنی اگر من کسب و کار جدیدم را در پنج سال اولیه حتی میلیون ها دلار فروخته بودم، بعنوان یک ورشکسته در نظر گرفته میشدم. گزارش آنها بعد از تعدیل فرآیند، دوام بیش از نیمی از آنها را نشان داد.
۲۲- وبلاگ Venture Hacks
نویسندگان وبلاگ: بابک نیوی (Babak Nivi) و نوال راویکانت (Naval Ravikant) مشاوران استارتاپ، کارآفرین و سرمایه گذار
چرا این وبلاگ ارزشمند است: نیوی و راویکانت با تجربه زیاد بعنوان کارآفرین و سرمایه گذار، تخصص ویژه در بحث سرمایه دارند. وب سایت آنها اصول اولیه شروع به کار شرکت و افزایش سرمایه را به خوبی بیان می کند. بسیاری از پست ها نیز از طرف کارآفرینان تاثیرگذار و شرکت های خطرپذیر منتشر می شود. مطمئن باشید که خدمات جانبی آنها مثل توئیتر دایجست (Twitter Digest) و پروژه فوق العاده آنها یعنی انجل لیست (Angel List) را چک کرده اید.
مثال: سرمایه گذاران مرحله دانه، عناوین شرکت های بزرگ مثل CEO، COO، CXO، CYO، VP of X, Y, and Z را دوست ندارند. این می تواند یک گذر بزرگ باشد چرا که هیچ سرمایه گذار حرفه ای با چنین عناوینی برای شروع به کار یک استارتاپ تحت تاثیر قرار نمی گیرد.
اگر شما مشتری اولیه یک شرکت اینترنتی هستید، شما نیازی به عناوین تجملاتی ندارید بلکه به موسسان و کارمندانی نیاز دارید که یا کالای شما را تولید کنند یا بفروشند. (یکی از موسسان حتما باید عضو هیئت مدیره باشد تا بتوانید سریع تصمیم بگیرید). استثناهای زیادی در مورد این پیشنهاد وجود دارد، اما تا وقتی واقعا بدانید چه کاری قرار است انجام دهید (یعنی وقتی شرکت را شروع کردید و برای ده سال در آن سرمایه گذاری کردید) آن را ساده بگیرید.
۲۳- وبلاگ Seth Godin’s Blog
نویسندگان وبلاگ: ست گودین (Seth Godin) نویسنده کتاب های کارآفرینی و بازاریابی
چرا این وبلاگ ارزشمند است: نویسنده مشهور ست گودین که هر ۱۲ کتابش جز بهترین فروش ها بوده است، تفکرات روزانه اش در مورد کسب و کار، شبکه های اجتماعی و روند تغییرات جهان کسب و کار را در وبلاگش منتشر می کند. هر پست ذهن را به تفکر در مورد مطالب مهم تر در راه اندازی و انجام کسب و کار تشویق می کند.
مثال: هر ایده می تواند تبدیل به یک قرار ملاقات و سپس یک پروژه شود. افراد دور هم جمع می شوند، دونات رایگان، تخته وایت برد و حتی تلفن کنفرانس فراهم است. بنظر می رسد شما قرار است کاری را انجام دهید اما ناگهان کسی می پرسد قضیه چیست؟ آیا ارزش انجام شدن دارد؟
در مقایسه با سایر گزینه هایی که می توانستیم وقتمان را روی آن سرمایه گذاری کنیم (نگوییم خرج کردن)، آیا این ترسناک ترین، به احتمال خیلی زیاد موفق، مهمترین یا بهترین تلاش طولانی مدت است؟
یا اینکه صرفا این کار را انجام می دهیم زیرا کسی جرات متوقف کردن کار را در طول راه ندارد؟
آیا شما کاری را انجام می دهید که برایتان ارزشمند است یا فقط چون شغل شماست آن را انجام می دهید؟
۲۴- وبلاگ James Altucher
نویسندگان وبلاگ: جیمز آلتوچر (James Altucher)
چرا این وبلاگ ارزشمند است: آلتوچر تجربه و دانش عملی زیادی دارد، دامنه ارتباطی گسترده و در سخن بی پرده است. او در مورد هرچیزی از رفتار با یک فرد بی ادب تا افراد همه کاره پیشنهادات خوبی ارائه می دهد.
مثال: چگونه از صفر یک کسب و کار میلیارد دلاری بسازیم؟
این وب سایت در مورد پول یا کارآفرینی نیست. گاهی مردم از من در مورد عنوان مطالب وبلاگ سوال می کنند و من هیچ جواب خوبی برای آنها ندارم. بهترین پاسخ من می تواند “راه های شاد زیستن” باشد. شما نیازی به پول ندارید که شاد باشید. اما جهان خلاق است و ما را می سازد. مانند پدرمان، ما نیاز به ایجاد را حس می کنیم. بهترین راه برای ایجاد، احساس تعلق به نیرویی است که ما را ایجاد کرده است. در غیر این صورت سازه ما خراب و زشت می شود و در نهایت شکست می خورد. سلامت فیزیکی، روحی، ذهنی و احساسی کلید هر موفقیتی است که شما می خواهید. این داستان سلامت است.