یک اکوسیستم استارتاپی از اجزای فعال مختلفی تشکیل شده است. از افرادی که از اقتصاد استارتاپی حمایت می کنند تا استارتاپ هایی در مراحل مختلف و سازمان ها و نهاد های گواناگون همه و همه با یکدیگر در تعامل هستند تا شرکت های جدیدی از استارتاپ ها ساخته شود.
سوال بزرگ! چرا اکوسیستم استارتاپی؟
قبل از هرچیز باید سری به تعریف واژه اکوسیستم بزنیم. اصلا اکوسیستم یعنی چی؟ طبق تعریف حاضر در ویکیپدیا:
بومسازگان یا اکوسیستم اشاره به گردآوری اجزا و روش هائی دارد که تشکیل دهنده و حاکم بر رفتار برخی زیر مجموعههای فضای زیستی میباشند.
همین الآن که سیلیکون ولی هنوز به عنوان توسعه یافته ترین و پر رونق ترین جامعه استارتاپی جهان شاخته میشود، شهر های زیادی با جهش های بزرگ در حال رسیدن به آن هستند. توسعه فرهنگ سیلیکون ولی به سرعت درحال گسترش کارآفرینی در گوشه گوشهی جهان مثل لندن، برلین و سنگاپور است. اگر بخواهیم ریشه ای تر به این داستان نگاه بکنیم، ارزش آفرینی یعنی توسعه ی یک کسب و کار، حل مسائل، ایجاد تغییر، و به دنبال توسعه ی محلی یا جهانی بودن.
ارزش آفرینی یعنی توسعه ی یک کسب و کار، حل مسائل، ایجاد تغییر، و به دنبال توسعهی محلی یا جهانی بودن.
مطالب مرتبط:
بوم اکوسیستم کارآفرینی
اجزای یک اکوسیستم کارآفرینی [اینفوگرافیک]
معرفی اکوسیستم کارآفرینی: چهار ویژگی تعریف شده
یک اکوسیستم کارآفرینی به واقع چیست؟
اکوسیستم کار آفرینی در یک نگاه