بدون شک همگی راجع به طرح کسب و کار (Business Plan) شنیده ایم. اما بوم ناب نیاز به معرفی دارد. بوم ناب برداشتی است از بوم مدل کسب و کار (Business Model Canvas) از Alex Osterwalder که توسط Ash Maurya ساخته شده است. بوم ناب بهترین روش در مسیر خلق و ارزیابی طرح کسب و کار است. می بایست در فازهای متعدد، بوم ناب خود را طوری تنظیم کنید که در نهایت محصول مناسب و منطبقی برای ارائه به بازار داشته باشید و بتوانید کسب و کار خود را گسترش دهید.
استارتاپ ها نیاز به بررسی مکرر مدل، سرویس ها و محصولات خود دارند تا بتوانند میزان پیشرفت خود را از طریق بازخوردهای معتبر از سوی مشتریان اندازه گیری کنند. استارتاپ ها تنها شرکت هایی کوچک نبوده و صحیح نیست که فکر کنیم آن ها همان فرآیندهای جاری در شرکت های بزرگ را در مقیاس کوچک انجام می دهند. در شرکت های بزرگ فعالیت مرکزی کسب و کار، اجرای یک طرح عملیاتی است؛ در حالی که اولین هدف یک استارتاپ یافتن مدل کاری مختص به خود می باشد. وضعیت شرکت های بزرگ تفاوت بسیاری با واقعیت هر روزه یک استارتاپ دارد؛ جایی که هیچ چیز تعریف نشده، نه مشتری و نه بازار، نه محصول و نه تکنولوژی مربوط به آن، نه رقبا و نه منابع مالی.
آیا یک تیم استارتاپ می بایست هفتهها و ماهها را صرف تلاش برای ایجاد یک طرح کسب و کار استاندارد ۴۰ صفحه ای با جزییات که محتوای آن کاملاً بر اساس فرضیات است، نماید؟ در مراحل ابتدایی استارتاپ ها نیازمند ابزاری متفاوت به منظور برنامه ریزی برای آینده خود هستند. هدف بوم ناب، ایجاد یک ابزار روشن، انعطاف پذیر و سودمند برای یک تیم است تا بتواند مدل کسب و کار خود را شفاف ساخته و آن را بهبود دهد. بوم ناب اولین تماس ها با مشتریان واقعی را تسهیل و تسریع می کند و به تیم اجازه می دهد تا بر روی تحقق MVP (اولین نسخه از محصول که کمک به گردآوری کافی بازخورد می نماید) خود تمرکز کنند. امروزه در این سبک زندگی پر جنب و جوش، بوم ناب دقیقاً ابزاری است که به ما کمک می کند تا به همراه تیم خود تمام جوانب ساخت یک استارتاپ را در نظر بگیریم.
زمان رویداد: پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۵، از ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۷:۰۰
مکان رویداد: میدان فیض – اتاق بازرگانی اصفهان – طبقه دوم – سالن اجتماعات
ثبت نام در کارگاه جامع آموزش بوم ناب